lørdag 7. november 2009

Fra sommerdrakt til vinterprakt!

Så langt har helgen vår bestått av en god dose inneliv. Vi har fått influensen i hus og driver nå seriøs "forfriskning" (hmm, det var en ny betydning av ordet...). Jeg er fit for fight igjen og har fått fartet bittelitt innimellom pleie og kos, husarbeid og sying;)
Jeg fikk et tips for en stund siden av Hønepøne om ei dame vi begge kjenner som selger skinn av villsau. I går fikk jeg melding om at jeg var velkommen til å komme og se. Hun hadde mange fine skinn, men jeg endte til slutt opp med dette nydelige, mørkebrune skinnet. Skinnet fikk prøveligge litt på slagbenken i stua sammen med putene mine;)

Nå, tilbake til overskriften...

Skohylla i gangen har fått en liten gjennomgang, de rosa putene som passer så fint om sommeren er byttet ut med det skjønneste saueskinnet.




Så utrolig mykt og godt skinn! Dette tror jeg vi får masse glede av,
både i interiøret og til bruk i hverdagen.
Grunnen til at skinnet fikk flytte fra slagbenken i stua til benken i gangen, er at fristelsen ble for stor. Jeg måtte bare ha enda et skinn. Så et i går som var nesten helt hvitt som også var kjempefint. Idag har jeg og mamma vært og handlet; bursdagsgave på forskudd. Hvem skulle tro at et saueskinn sto høyt på ønskelisten til min 30-årsdag?!!?


Tusen takk for bursdagsgaven mamma og pappa!

Vi er nå inne i en travel tid for min og samboerens familie. Det er opptil flere bursdager hver uke, og mange helger med bursdagsfeiringer både foran og bak oss. Jeg har mer enn èn gang uttalt i yngre dager at jeg aldri skulle få unger sent på året, det er "såååå kjedelig" å ha bursdag sent på året. De ordene måtte jeg bare ta tilbake, jeg hadde nemlig termin på min egen bursdag! Lille Dea ble heldigvis født 3 dager før tiden og fikk ha bursdagen sin helt for seg selv, midt mellom morfars og mammas bursdag.
Forrige helg feiret vi tre bursdager, mye familiesamvær og gledelige gjensyn. Som en ekstra bonus fikk jeg noen "gamle" gaver av noen snille familiemedlemmer.


Seks nydelige putetrekk,  hardangersøm. engelsk broderi, med og uten rysjer...

Dynetrekk, putetrekk og laken i et kraftig hvitt stoff, uten broderier.. Sengesettet er bryllupssengklærne til Andreas tippoldemor som Andrea er kalt opp etter. Sengesettet er vasket opp, strøket og har fått ei seng å ligge i. Til neste helg skal en overnattingsgjest få sove i kvalitetssengeklær som er laget med kjærlighet og godt brukt! Til sist fikk jeg et heklet sengeteppe som holder sengesettet med selskap...
En nydelig gave med en historie, veldig takknemlig for slike gaver!

2 kommentarer:

HønePøne sa...

Ååååh! Et slikt sengesett vil jeg også ha!! :) Er det mulig å være så heldig!? :) :)

Sylvia sa...

Gratulerer med to stk nydelige saueskinn! Heldige du!!
Flotte sengesett, en veldig fin gave å få:)